با توجه به افزایش قیمت قبل از ثبت سفارش استعلام بگیرید​

 

اره فارسی بر یکی از ابزار های برقی پر کاربرد در صنعت نجاری است که برای برش قطعات چوب به کار می رود. برش چوب توسط فارسی بر در زوایای مختلف انجام میشود. اگر برای شما علت نام گذاری این دستگاه سوال است باید بگوییم که به علت اینکه معنوی لغوی فارسی کردن ، زاویه دار نمود است و به اتصال دو عضو ک زاویه 90 درجه دارند اتصال فارسی می گویند و هر زمانی که با کمک ابزار های مختلفی از جمله فارسی بر، بتوانیم برش هایی را به صورت زاویه ای (۴۵ درجه یا ۹۰ درجه) به وجود بیاوریم در واقع می توان گفت فارسی برش داده ایم.

 راهنمای-خرید-اره-فارسی-بر.

 

از کاربرد های این دستگاه در صنایع چوب و نجاری است. در بعضی از قطعات، برای حکاکی لوگوی محصول نیز از این نوع اره برقی استفاده می شود.

با کمی تمرین خیلی زود کار کردن با اره فارسی بر را فرا خواهید گرفت و میتوانید از آن برای نصب کف پوش و قرنیز خانه، ساخت چارچوب کمد، قاب عکس یا قفسه و شلف استفاده کنید. اره فارسی بر ابزار چند کاره ای است که کاربردهای نامحدود دارد.

 

بازو این ابزار و ميله های اره فارسی بر نسبت به صفحه زير آن در جهت افقی می تواند تغيير زاويه داشته باشد که به وسيله اهرم و يا دکمه نصب شده در زير صفحه انجام می شود. همچنین با استفاده از اهرم تنظيم دستگاه می توانید تيغه اره فارسی بر را روی زوايای مختلف مورد نياز تنظيم کنید و براحتی چوب را در زوايای دلخواه برش دهید .

 

موتور اره فارسی بر

موتور استفاده شده برای این دستگاه ها معمولا از نوع دینامی یا دغالی هستند از مزیت موتور ذغالی نسبت به دینامی این است که می توان در حین کار آن را خاموش و روشن کرد تا فشار کمتری به دستگاه وارد شود. توان موتور های ذغالی کم تر است و باید صبر کرد تا دستگاه دور مناسب بگیرد تا بتوان چوب را برش داد. اما صدای کمتری نسبت به موتور های دینامی دارند اما طول عمر موتور های دینامی بیشتر است و قدرت بیشتری دارند.

 

انواع اره فارسی بر 

 

اره فارسی بر توسن در مدل های کشویی و ثابت تولید شده است .

 

اره فارسی بر کشویی 

فارسی بر کشویی یا ریلی قطعات را به صورت طولی برش می دهند. بازوی اصلی شامل موتور و تیغۀ برش به صورت افقی روی یک ریل حرکت می کنند و با حرکت رفت و برگشتی و ثابت نگه داشتن تیغه می توان آن را به جلو و عقب برد. این نوع فارسی بر را فارسی بر کشویی می نامند.

فارسی بر کشویی به شما این امکان را می دهد که قطعات چوب با طول بیشتر را به سادگی با حرکت تیغه روی ریل برش دهید. البته این نوع فارسی بر دارای اندازه و وزن بیشتری است و طبیعتاً حمل و نقل آن نیز دشوارتر است. معمولاً نوع بازو و مکانیزم کشویی این فارسی برها در برندهای مختف با یکدیگر تفاوت دارد.

اره فارسی بر کشویی نسبت به دیگر مدل‌های موجود این دستگاه کاربرد بیشتری دارد. موتور و تیغه این دستگاه به نوعی طراحی شده که بر روی یک بازوی متحرک حرکت کند تا قابلیت ایجاد برش‌های بلند تر را داشته باشد. با داشتن اره کشویی می‌توانید عرض برش حدود دو برابر یا بیشتر از مدل ثابت داشته باشید.

 

 

خرید و مشخصات اره فارسی بر کشویی توسن مدل 5920LS

 

فارسی بر ثابت

فارسی بر ثابت محدودۀ  برش طولی کمتری دارد اما دقت عملکرد آن از نوع کشویی بیشتر است. در این نوع فارسی بر عملکرد تیغه و بازو تنها حول یک محور به صورت چرخشی است و فاقد ریل و حرکات رفت و برگشتی است و قطعات کوچکتری از چوب را می توان با آن برش داد.

میزان فضایی که این نوع فارسی بر اشغال می کند بسیار کمتر است و برای کارگاه هایی که فضای محدود دارند، بسیار مناسب است. این نوع فارسی بر نقطۀ ضعف فارسی بر ریلی را که اشغال فضای پشت دستگاه است، ندارد. در نوع ریلی باید فضای زیادی در پشت دستگاه به منظور سهولت حرکت ریل خالی باشد و فضای بیشتری را طلب می کند. این در حالی است که در نوع ثابت این محدودیت وجود ندارد.

 

خرید و قیمت اره فارسی بر ثابت توسن مدل مدل 5917CLS

 

 

اجزای مختلف فارسی بر

اره فارسی بر وسیله‌ای ضروری در کارگاه‌های نجاری است. دستگاه فارسی بر قسمت‌های مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • خروجی مخصوص جمع‌آوری خاک اره
  • گونیای درجه‌بندی شده برای برش‌های مورب
  • گونیای متصل به خط‌ کش برای تنظیم فاصله تیغه تا لبه کار
  • حفاظ تیغه برای جلوگیری از صدمه و آسیب به دست
  • گوه پشت اره برای جلوگیری از گیر کردن اره
  • الکتروموتور برای حرکت تیغه اره گرد
  • اهرم تنظیم ارتفاع تیغه برای تنظیم میزان عمق برش

 

راهنمای خرید بهترین اره فارسی بر

برای خرید فارسی بر مناسب باید به سایز دستگاه و نیاز مخاطب بسته به کارآیی خود توجه شود تا بتواند بهترین اره فارسی بر را انتخاب کند تا از نظر هزینه و کاربرد مدیریت مناسب داشته باشد . دینامی یا زغالی بودن موتور دستگاه دیگر مسئله حائز اهمیت است.

نکته مهم دیگر تیغه مناسب است که در نجاری اهمیت زیادی دارد. تیغه‌ها در فارسی بر نجاری در دو مدل ارائه می‌شود. تیغه چوب طبیعی و تیغه صفحات چوبی که در هر دو نوع امکان برش چوب و صفحه را دارید. تفاوت در کیفیت برش است. لازم به ذکر است که هرچه قطر تیغه بیشتر باشد، ابعاد دستگاه هم بزرگ‌تر خواهد شد. همه چیز به تیغه بستگی دارد و این بخش نقش مهمی در انتخاب فارسی بر ایفا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه